Klachtenprocedure van Welzaam

Welzaam streeft ernaar haar werkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent, bijvoorbeeld over de uitvoering van zorgverlening of het niet nakomen van afspraken. Je kunt jouw klacht op diverse manieren kenbaar maken bij Welzaam.

 

Melden bij een medewerker van Welzaam
Als je een klacht hebt, kun je dit direct melden bij een van onze medewerkers. Deze zal de klacht met jou bespreken en samen met jou naar een oplossing zoeken. Als jullie er samen niet uitkomen, kun je de klacht schriftelijk indienen bij de directie van Welzaam (via: info@wel-zaam.nl). Binnen 5 werkdagen zal er telefonisch contact met je worden opgenomen. De directie zal met jou in gesprek gaan over je klacht met als doel deze naar tevredenheid op te lossen.

 

Externe klachtenfunctionaris
Indien je klacht onvoldoende is opgelost of de afhandeling langer dan zes weken duurt, kun je je klacht indienen bij de externe klachtenfunctionaris van Welzaam. Deze klachtenfunctionaris zal je adviseren over de indiening van een klacht en kan je eventueel ondersteunen bij het formuleren van de klacht en het onderzoeken van mogelijke oplossingen. Het doel is om klachten zoveel mogelijk in een vroegtijdig stadium gezamenlijk op te lossen, zodat een formele (schriftelijke) klacht wordt voorkomen. Uiteraard behoud je altijd het recht om je klacht rechtstreeks in te dienen bij de externe klachtencommissie waarbij wij zijn aangesloten zie hieronder:

 

Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing.
Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.

 

Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.
Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

 

Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.

 

Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.

 

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.
Naam zorgaanbieder: Welzaam
ID Lidmaatschap: 20045

Benieuwd naar wat wij kunnen betekenen? 

Neem contact met ons op of meld je aan!